Και τέλος για σήμεραjpg

Συνεχίσαμε τη συναρμολόγηση του χειριστηρίου, προχωρόντας στις υπολοιπες κολήσεις των καλωδίων πάνω στους διακόπτες. Καθώς είναι ψιλοδουλειά και ο αριθμός των κολήσεων σχετικά μεγάλος, η διαδικασία προχωράει αργά.

Χρησιμοποιώντας τη μπαταρία που αγοράσαμε, δοκιμάσαμε ξανά τους τρεις κινητήρες μέσα στο νερό (στον γνωστό μας κουβά!), επιβεβαιώνοντας ότι λειτουργούν κανονικά.

Μέθοδος project 

Προχωρήσαμε στην προετοιμασία και την συγκόληση των καλωδίων τροφοδοσίας των κινητήρων. Στερεώσαμε καλύτερα το δίχτυ του Ηydrobot με το σώμα του ρομπότ, και κόψαμε τα τμήματα που προεξείχαν. Ανοίξαμε τις απαιτούμενες τρύπες στο κουτί του χειριστηρίου (για τους διακόπτες και τα καλώδια τροφοδοσίας).

Παράλληλα πήραμε μέρος στην online συνάντηση, μέσω του Google HangOut, με τους συντονιστές του προγράμματος και ομάδες από άλλα σχολεία της Ελλάδας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Πήραμε χρήσιμες συμβουλές για την πορεία της κατασκευής, και παρουσιάσαμε τις λύσεις που δώσαμε στα μέχρι τώρα στάδια της συναρμολόγησης.

Τοποθέτηση κινητήρα

Χωριστήκαμε σε ομάδες εργασίας και πιάσαμε ξανά δουλειά:

Σταθεροποιήθηκε ο σκελετός του hydrobot χρησιμοποιώντας teflon. Το αποτέλεσμα ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, και ο σκελετός του ρομπότ είναι τώρα εξαιρετικά σταθερός.

Οι κινητήρες δοκιμάστηκαν τροφοδοτούμενοι από μια ισχυρή μπαταρία, και επιβεβαιώσαμε ότι λειτουργούν κανονικά. Κατόπιν τοποθετήθηκαν στις θέσεις τους πάνω στο σκελετό. Χρειάστηκε να αναζητήσουμε μεγαλύτερες βίδες για να τους στερεώσουμε, καθώς αυτές που παρέχονταν δεν είχαν το απαιτούμενο μέγεθος.

Προετοιμάσαμε τα καλώδια του χειριστηρίου, γυμνώνοντας τις άκρες τους. Σημειώσαμε πάνω στο χειριστήριο τις θέσεις που θα γίνουν οι τρύπες για τους διακόπτες, τις ασφάλειες και τα καλώδια.

Έγινε νέα δοκιμή στο νερό, ξεκινώντας μόνο τον κινητήρα ανόδου-καθόδου (λόγω περιορισμένου χώρου!), ο οποίος λειτούργησε κανονικά.

Κάναμε σήμερα τις πρώτες δοκιμές πλοϊμότητας του σκελετού του Hydrobot. Παρατηρήσαμε ότι είναι απαραίτητο να τοποθετήσουμε βάρος στην αντίθετη άκρη από τους κινητήρες, καθώς υπήρχε προφανής έλλειψη ισορροπίας. Χρησιμοποιήσαμε τα μολύβδινα βαρύδια που συνόδευαν το κιτ του Hydrobot, και θα χρησιμοποιήσουμε και επιπλέον αν αυτό είναι απαραίτητο.

Πρόβλημα επίσης διαπιστώθηκε στο σκελετό του Hydrobot ο οποίος είναι ασταθής. Αναζητούμε τρόπο να σταθεροποιήσουμε τα τμήματα PVC που κουνιούνται. Λύσεις που προτάθηκαν είναι ο θερμός αέρας (που μάλλον θα τον δοκιμάσουμε) και η χρήση σιλικόνης (που την απορρίψαμε γιατί κάνει αδύνατη την αποσυναρμολόγηση εκ των υστέρων).

Ακολουθεί την επόμενη εβδομάδα η απόκτηση μιας ικανής μπαταρίας (και φορτιστή) και η δοκιμή των κινητήρων!

Όλα έτοιμα 2

Συνεχίζουμε με την τοποθέτηση της προπέλας στον κινητήρα. Καθαρίζουμε προσεκτικά το κερί από τον άξονα του κάθε κινητήρα. Ελέγχουμε αν οι κινητήρες μας δουλεύουν χωρίς προβλήματα, πριν προχωρήσουμε στην συγκόληση της προπέλας με εποξική κόλλα. Η οριστική τοποθέτηση των κινητήρων στο σώμα του hydrobot θα γίνει την επόμενη φορά, αφού θα πρέπει να περιμένουμε αρκετές ώρες για να στεροποιηθεί ολοκληρωτικά η εποξική κόλλα.

Με προσοχήjpg

Λιώσαμε το κερί στο μπρίκι και γεμίσαμε με αυτό τα κυλινδρικά δοχεία που θα φιλοξενήσουν τους κινητήρες. Ήταν μια δύσκολη διαδικασία, μια και η θερμοκρασία του κεριού ήταν μεγάλη και καθυστερούσε να στερεοποιηθεί. Τοποθετήσαμε κατόπιν τα δοχεία σε δοχείο με ζεστό νερό, προκειμένου να εξασφαλίσουμε ότι το κερί θα απλωθεί ομοιόμορφα σε όλο το δοχείο. Το ζητούμενο είναι να πετύχουμε τη στεγανότητα των κινητήρων!